Blog
Van bar tot bioscoop: hoe biermerken hun plek veroveren in entertainment
Lees verder ↬: Van bar tot bioscoop: hoe biermerken hun plek veroveren in entertainmentWat sport en festivals jarenlang deden voor biermerken, kan entertainment nog beter: merken onderdeel maken van cultuur. Dat blijkt deze week opnieuw. AB InBev sluit een mondiale samenwerking met Netflix en House of Guinness verschijnt op hetzelfde platform. Twee signalen van dezelfde trend: biermerken veroveren het scherm. Culturele relevantie boven alles Wie entertainment inzet, moet…
F1: The Movie is een masterclass in 360° co-branding
Lees verder ↬: F1: The Movie is een masterclass in 360° co-brandingStel je een bioscoopfilm voor die tegelijk een showcase is van Apple’s technologische ecosysteem, een communicatiemachine voor de Formule 1, een lifestylecampagne voor Tommy Hilfiger en een merkverhaal van Heineken 0.0. Zonder dat het ook maar één moment aanvoelt als reclame. F1: The Movie, deze week in première, is precies dat. Meer dan een racefilm…
Het is tijd voor de Chief Entertainment Officer
Lees verder ↬: Het is tijd voor de Chief Entertainment OfficerNederlanders besteden gemiddeld ruim twee uur per dag aan tv, films en series. Toch blijven de meeste merken vasthouden aan traditionele advertentiemodellen, in plaats van in te zetten op entertainment. Het resultaat? Dalende effectiviteit, verminderde merkbetrokkenheid en misgelopen kansen. De oplossing ligt niet in nóg meer disruptieve reclame, maar in het omarmen van een nieuwe…
Premium merken horen op premium kanalen
Lees verder ↬: Premium merken horen op premium kanalenDe Canadese filosoof Marshall McLuhan schreef het al in 1964: “The medium is the message”. Het recent uitgebrachte onderzoeksrapport van Digital Cinema Media en everyday people, getiteld “Maximising price: The role of media” , onderschrijft dit eens te meer. Het toont aan dat vertoningen in bioscopen een prijspremium van 14% realiseren ten opzichte van het…
Elke retailer wil een mediabedrijf zijn
Lees verder ↬: Elke retailer wil een mediabedrijf zijnRetailers verkopen niet langer alleen producten, ze verkopen verhalen. En wie het verhaal beheerst, beheerst de markt. Daarom koopt maaltijdbezorger Wonder nu het mediabedrijf Tastemade voor ongeveer 90 miljoen dollar, aldus de Wall Street Journal. Retailers beseffen dat het beheersen van het verhaal net zo krachtig is als het bezitten van de transactie. De overname…
Van Marketing naar Oscar: Waarom de Toekomst van Merken in Entertainment Ligt
Lees verder ↬: Van Marketing naar Oscar: Waarom de Toekomst van Merken in Entertainment LigtVannacht zijn de Academy Awards uitgereikt, de meest prestigieuze filmprijzen ter wereld. Met Nederlands succes voor Victoria Warmerdam, die won met haar korte film Ik ben geen robot. Voor filmmakers is het winnen van een Oscar de ultieme erkenning van hun werk. Maar waarom zouden merken niet hetzelfde nastreven? Van onderbreking naar beleving Advertenties hebben,…
Het White Lotus Effect: Hoe entertainment toerisme en branding aandrijft
Lees verder ↬: Het White Lotus Effect: Hoe entertainment toerisme en branding aandrijftDeze week gaat het derde seizoen van The White Lotus in première op HBO Max. Dat het een heerlijke komedieserie is hoef ik niet te benadrukken—met een 92% score op Rotten Tomatoes spreekt dat voor zich. Wat interessanter is, is de enorme impact die de serie heeft op de reisindustrie. Reizigers willen de locaties van…
Ignas van Schaick: “Jongeren moeten veel meer het hybride model gaan zoeken.”
Lees verder ↬: Ignas van Schaick: “Jongeren moeten veel meer het hybride model gaan zoeken.”In de BM Media Lounge, waarin BM een podium biedt aan mediavakgenoten die hun eigen interviewpartners uitnodigen, ontvangt Jop Goslinga, producent en media-ondernemer bij StoryNexus & Captains, als zijn derde en laatste gast producent Ignas van Schaick. Hij was een van de krachten achter de kaskraker De Nieuwe Wildernis en weet als geen ander hoe je een…
Gwyneth Sleutel: “Waarom we meer vrouwen in films nodig hebben”
Lees verder ↬: Gwyneth Sleutel: “Waarom we meer vrouwen in films nodig hebben”In de BM Media Lounge, waarin BM een podium biedt aan mediavakgenoten die hun eigen interviewpartners uitnodigen, ontvangt Jop Goslinga, producent en media-ondernemer bij StoryNexus en Captains, als zijn tweede gast dramaturg en regisseur Gwyneth Sleutel. Een aantal jaar geleden bestormde ze de film- en televisie-industrie met één doel: een betere representatie van vrouwen op…
Bobby Boermans: “Acteurs zouden leiderschapsrol moeten nemen”
Lees verder ↬: Bobby Boermans: “Acteurs zouden leiderschapsrol moeten nemen”In de BM Media Lounge, waarin BM een podium biedt aan mediavakgenoten die hun eigen interviewpartners uitnodigen, ontvangt Jop Goslinga, producent en media-ondernemer bij Captains en StoryNexus, als zijn eerste gast regisseur Bobby Boermans, bekend van onder andere de series Mocro Maffia en Het Gouden Uur.